vineri, 19 august 2011

Operatiunea Mraconia - 2 -

Luni , 15 august , Sfanta Marie - sarbatoare mare , deci liberi la serviciu , asa ca am hotarat sa mergem la un gratar si am ales ca destinatie aceeasi Mraconia , intotdeauna superba si primitoare . Am incercat sa gasim loc pe malul lacului insa erau toate locurile ocupate , asa ca am urcat pe drumul forestier in sus , paralel cu raul Mraconia . Drumul neasteptat de bun , chiar excelent fata de bucata de drum dintre capul lui Decebal pana la coada lacului . La vreo 5...6 km in sus am gasit o poienita libera si am campat acolo . Dupa ce am terminat treaba cu gratarul , am trecut la pescuiala . Am gasit cateva locuri cu apa adanca si am dat cu taparine cu musculite si rotative . Am luat un clean la muste , de vreo 400 g ... atata tot , desi sub apa se vedeau destul de multi pesti si destul de maricei ... in prima faza am crezut ca este moioaga mare .. am luat fixa si am dat cu viermusi ... cand colo ce sa vezi ... bibani domle` . Am luat vreo 8 fleste de bibani , pe rau de munte , la kilometri buni in sus de gura de varsare .
Pe la ora 18 , cand pesti ar trebui sa iese la muscarit , am coborat jos , la coada lacului , unde se varsa paraul prin cele 2 canale , cu batul si cu 2...3 taparine cu muste legate pe carlige no 14, 16 .
Am trecut canalul cu barcuta gonflabila si apoi am stat in apa , care era f scazuta si nu trecea de genunchi pe platoul dintre cele 2 canale. Imediat cum am inceput sa pescuiesc , a inceput spectacolul .. rosioara ..rosioara...roasioara...clean..avat...roasioara ... mana si pestele . De data asta , foarte multa rosioara am prins in locurile cu apa mica , de 2..3 palme , de pe langa maluri si prin ochiurile de apa ce au ramas dupa scaderea apei . Clean , a fost mai putinel intrucat se pare ca s-a retras pe canal , urcand pe rau , odata cu scaderea apei dar am luat si cleni frumosi , la 500...600g . Cireasa de pe tort a fost un avatel de vreo 3 sfert de kil care a dat ca racheta in musca si instant s-a dus cu taparina in palcurile de matasea broastei de pe apa ... abia am reusit sa-l scot . Pana pe la ora 20 .30 , am reusit sa prind undeva la 6..7 kg de peste , dupa 2 ore de activitate continua .
Am avut si un prieten din grupul nostru cu mine , care insa a ramas pe mal , in zona in care erau inainte cabanutele ( satul de vacanta ) , acolo unde sunt legate barcile , si care s-a distat la fixa ... foarte multa platicuta , carasel , oblete si salaiasi , insa pesti mititei , numa buni de eliberat .

Mai jos este o foto exacta a locului in care am pescuit , pentru cei care doresc sa mearga in zona .

1. Adevărat pescuit sportiv! 3 muște si peste 6-7 kile de pește!!!!
    Si ne mai mirăm că nu este pește! Păi dacă ăsta este exemplul pe care-l primesc pe diverse bloguri, ce să facă ghiolbanii? Fac la fel!

2. Domnule anonim ... in primul rand , daca ai ceva de spus , ar trebui sa sti din cei 7 ani de acasa ca trebuie sa te prezinti ... In cel de-al doilea rand , legea spune ca doar pe apele salmonidice de munte nu ai voie cu mai mult de 3 muste artificiale pe fir ( nu discutam de carlige si pescuit stationar , discutam de muste artificiale ) . - Vezi Ordonanta 23 / 2008 , Cap IX , Art 59 - " Art. 59. – Următoarele fapte constituie contravenţii şi se sancţionează cu amendă de la 600 lei la 1.000 lei şi cu reţinerea şi suspendarea pe o perioadă de 90 de zile a permisului, a autorizaţiei sau a licenţei, după caz: c) pescuitul cu mai mult de 3 muşte artificiale în apele salmonicole; "
    Referitor la cantitate , trebuie sa faci diferenta intre 100 kg de peste prins si cele 2..3 kg de peste retinut .
    Ghiolbanii in ziua de azi nu se uita dupa astfel de maruntis ... ghiolbanii dau cu multi amperi in apa sau cu kilometri de plase , domnule binevoitor ... ghiolbanii folosesc parasute si alte nenorociri ... ia fa-ti matale un proces de constiinta si gandeste-te de cate ori ai vazut pe cineva braconand...ghiolbani d astia , de cate ori ai chemat autoritatile sa ia masuri ?

In concluzie , inainte de a scrie ceva public , mai intai documentati-va apoi faceti acest lucru .