joi, 20 octombrie 2011

Avat la streamer

Aseara am fost la un pescuit de oblete la musca artificiala, vreo 2 ceasuri . Dupa 3 sferturi de ora deja aveam vreo 1,5 kg de oblete , unul mai frumos decat celalalt si am decis sa incerc si la avat un pic , intrucat alerga ca nebunul dupa obleti. Dupa sarituri mi-am dat seama ca nu sunt mai mari de 1...1,5 kg asa ca am ales un streamer alb cu capul roz pe care l-am legat pe o bucata de 2m de mono de 0,20 mm. la capatul inferior am pus o agrafa pentru a putea schimba naluca . Streamerul l-am pozitionat cam la 40 cm de naluca . Pentru inceput am incercat cateva maini cu o oscilanta in capat , fara rezultat , apoi am schimbat si am pus un cap twister cu un shad in forma de guvid , fabricat de Orka . Prima lansare si s-a si infipt avatul , dar nu in guvid ci in streamerul legat pe un carlig No. 6 . Dupa inca alte 7...8 lansari urmate de recuperari rapide cat mai aproape de suprafata apei care avea maxim 1 m adancime, al doilea avat , care de asemenea s-a infipt tot in streamerul alb. Se pare ca se confirma teoria conform careia atunci cand un peste rapitor vede un alt peste mai mic care urmareste o posibila prada , acesta reactioneaza imediat aruncandu-se frenetic nu asupra pestisorului urmaritor ci asupra prazii. De aici rezulta si folosirea taparinelor cu multe carlige , care imita practic un banc de pesti ce alearga unul dupa celalalt. Probabil ca as fi avut si mai mult succes daca aveam 2 streamere legate , insa nu am avut decat unul singur in cutiutza.
Multumit de cele 2 bucati de avat de 3/4 kg fiecare , am revenit la pescuitul obletelui care incepuse sa joace la suprafata apei . Ceva mai tarziu , am mai luat un avat de 500...600 g pe taparina de oblete ( !!! carlige No 20 !!! ) si o rosioara frumoasa de vreo 300 g chiar inainte de finalul partidei . In total .. aproximativ 4 kilograme jumate de peste , prins la musca artificiala , in nici 2 ore . Mai jos foto .


Avat la streamer alb


Rosioara la taparina de oblete cu muste legate pe carlige No 20

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu