marți, 22 mai 2012

Pescuit scrumbie - 3 -

Sambata, 19 mai am alocat intreaga zi unei alte partide de pescuit la scrumbie , din barca. Pestele nu a mancat foarte bine ca si in partidele anterioare insa tot am reusit sa prindem cateva kilograme. Vremea a fost excelenta , nu am avut vant insa se pare ca scrumbia prefera zilele ceva mai racoroase, chiar ploioase pentru a fi activa. De dimineata am incercat cu taparine de culoare rosie, galbena , verde , alba, fosfo . Ca si data trecuta , verdele a fost cea mai buna culoare- modelul premiant fiind tot cel cu cauciuc . Catre amiaza a inceput sa manance si la rosu , avand cateva capturi frumoase si pe aceasta culoare. Spre ora 14 a stagnat total , urmand ca pe la ora 15.30 sa inceapa iarasi , ceva mai bine decat de dimineata. Colegul meu lua pe rosu-cauciuc, eu pe verde - cauciuc. Bineinteles ca am prins si pe cele clasice , dar aceleasi culori insa am insistat pe aceste modele noi cu cauciuc pentru a vedea daca sunt eficiente si pentru a le promova pentru anul viitor. S-au dovedit inca o data excelente. In trusa cu taparine mai ramasese una neagra , facuta de anul trecut si cu care nu am incercat deloc in acest sezon. Un pescar de pe mal mi-a zis de dimineata ca gasise una , probabil pierduta de mine pe mal, si ca a luat bine cu ea anul trecut ... pai hai sa incerc si eu .. pe la ora 15.45 am pus-o pe un batz si am inceput sa dau cu ea.. surpriza.. mana si scrumbia..mai sa fie mi-am zis, asta e chiar buna... si pana la urma am luat cateva bucati bune cu ea. Apa era putin tulbure, negru pretandu-se f bine in aceste conditii.
Ca si stil de pescuit , trebuia gasit firul principal al curentului de apa, cu adancimea cea mai mare. Foloseam plumb tip tigare de 85 g , pe care il lasam sa atinga fundul apoi cu miscari foarte vioaie il ridicam de pe fund si-i dadeam drumu inapoi , pe loc , sau il lasam putin suspendat deasupra fundului. Ridicarea nu o faceam mai mult de 10..15 cm de pe fundul apei . Cele mai multe scrumbii asa le-am prins , la ultiele carlige de jos, chiar la ultimul , mai exact , de langa plumb . Asta inseamna ca bancurile erau concentarate catre fundul apei si acolo trebuia facut jocul taparinei.

In galeria Foto/Video se gaseste si un film in care mai explic si alte chestii legate de tehnica , plumbi si bete folosite . 

Maine urmeaza sa mergem la o ultima partida pe anul acesta , dar vom pescui de pe mal ... cu totul alta tehnica , sa vedem care sunt taparinele-culorile-tehnica castigatoare .

Fir intins tuturor .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu